Bouwjaar:
2001
Afmeting:
12.35m x 4.10m x 1.15m
Materiaal:
staal
Slaapplaatsen:
4
CE code:
---
Ligplaats:
onbekend
Motorisering:
1 x 125 Pk Yanmar 4JH3-DTE Diesel
Prijs:
Verkocht
Thomasz 41 AK Business Class
Dit schip heeft een prachtige belijning, is zeer hoogwaardig gebouwd en kan worden ingezet voor mooie lange reizen over de binnenwateren van Europa. De romp en opbouw zijn in 2013 volledig nieuw geschilderd in 2 componenten lak van van den IJssel. Onderwaterschip is elk jaar behandeld met International antifouling. Het schip staat elk jaar binnen in de winterstalling
Specificaties:
Algemeen:
Rompvorm | Knikspant |
Dek en opbouw materiaal | Staal met antislip |
Opbouw vorm, materiaal | Staal |
Besturing | Hydraulisch |
Ramen | Enkel glas met aluminium frames |
Waterverplaatsing | 13.000 |
Doorvaarthoogte normaal | +/- 2.70m |
Werf | Thomasz Yachts B.V. - Sneek |
Ontwerper | Thomasz Yachts B.V. - Sneek |
CE | CE-C |
Overig | Gezien de indeling van dit schip met 2 ruime hutten en veel leefruimte is het mogelijk dit schip in te zetten voor een langer verblijf aan boord |
Accommodatie:
Materiaal, kleuren | Kersenhouten interieur - creme-ecru tapijt |
Gordijnen | Blauw kleurige stoffering - ecru kleurige gordijnen |
Verblijfsruimtes | 4 |
Hutten | 2 |
Slaapplaatsen | 4 |
Stahoogte | +/- 1.95m |
Toiletten | 1 x handbedienbaar - 1 x elektrisch (via drinkwater) |
Douche, bad | Toilet + wasbak voorronder - 1 x toilet achterhut - 1 x douche + wasbak achterhut (separaat) |
Radio/CD-speler | Radio-CD speler JVC in de salon |
TV | Kleine Flatscreen TV in de salon |
Kooktoestel & brandstof | 3 pits gas |
Oven | Kombi Magnetron-oven-grill merk HE |
Magnetron | Kombi Magnetron-oven-grill merk HE |
Koelkast & voeding | In kombuis 12V |
Vriezer | In koelkast kombuis |
Verwarming | Hetelucht verwarming Eberspächer (nieuw 2016) |
Overig | Zie bijgaande layout tekening welke een goed beeld geeft van de indeling van het schip |
Moter, Elektronica & Water:
Vermogen | 125 Pk |
Merk | Yanmar 4JH3-DTE 4 cil. |
Aantal identieke motoren | 1 |
Bouwjaar | 2001 |
Draaiuren | +/- 1509 |
Brandstof | Diesel |
Brandstoftank aantal | 600 L RVS |
Koeling | Interne koeling en via buitenwater (2 uitlaten !) |
Voortstuwing | Schroefas |
Kruissnelheid | +/- 13 Km/u |
Max snelheid | +/- 16 Km/u |
Meetinstrumenten | Aanwezig bij stuurstand |
Boegschroef | Cuppa 24V 50 Kgf. |
Hekschroef | Cuppa 24V 50 Kgf. |
Voltage | 12V - 220V |
Bedieningspaneel | Aanwezig in salon |
Accu | 3 x boordnet accu's 12V - 210 Ah gell - 1 x start gell accu |
Acculader | Combi acculader-omvormer Mastervolt 12V - 2500W - 100 Amp. |
Dynamo | Op hoofdmotor 24V-90 Amp. |
Omvormer | Combi acculader-omvormer Mastervolt 12V - 2500W - 100 Amp. |
Watersysteem | Via elektrische pomp |
Warm water | Via boiler en motor (verlenging warm water voor 1 dag) |
Watertank & materiaal | 600 L RVS |
Vuilwatertank & materiaal | 250 L RVS |
Walstroom | 220V met kabel |
Voltmeter | Wema Voltmeter |
Toerenteller | Dashboard stuurstand |
Watertankmeter | Aanwezig |
Brandstoftankmeter | Aanwezig |
Temperatuurmeter | Aanwezig |
Overig | Flexibele koppeling, kabel motorbediening, nieuwe Turbo gemonteerd in 2013, 3 elektrische ruitenwissers, dekwas via buitenwater, natuurlijke beluchting motorkamer, merk keerkoppeling PRM, watergesmeerde schroefas, 4 blads schroef rechtsdraaiend, halogeen verlichting, dimmer lichtschakelaar voor salon verlichting, verlichting motorkamer, Mastervolt Battery Monitor BTM-III, 220V stopkontakten, 12V stopkontakt |
Navigatie & Elektronica:
Navigatieverlichting | Aanwezig |
Kompas | Aanwezig |
Roerstandaanwijzer | Aanwezig |
Log/snelheid | Raytheon ST60 |
Dieptemeter | Raytheon ST60 |
Overig | Er is voldoende ruimte aanwezig voor het plaatsen van extra apparatuur indien gewenst |
Uitrusting:
Ankers & materiaal | Aanwezig met ketting |
Ankerlier | Handbedienbaar |
Stootwillen, lijnen | Aanwezig |
Bimini | Aanwezig in blauw (2012) |
Zwemtrap | Aanwezig in RVS |
Zwemplatform | Aanwezig |
Zeerailing | Railing in RVS extra zwaar uitgevoerd |
Overig | RVS bolders op badplatform, afzuigkap boven kookplaat kombuis, RVS deurtje naar badplatform, RVS radarbeugel klapbaar (met de hand), fenderhouders 2 x 3 op preekstoel en 2 x 1 op achterdek, scheepshoorn, bakskisten achterdek met teak, spatzeilen (2012), afdekkleed voor de salon voorramen, dekuitgang voor de vuilwatertank, Digitenne voor TV, klok, barometer, de romp is +/- 5mm dik, de opbouw is +/- 4mm dik, muggenhorren patrijspoorten, muggenhor vluchtluik achterkabine, vuilwatertank meter van Wema, SB + BB schuifraam in de salon met muggenhor, te openen raam voor in de salon, het schip is boven de waterlijn geisoleerd, bedlampjes, klapbare ramen bovendek, RVS bolders, RVS middenbolders, SB + BB doorgang in railing |
Veiligheid:
CE-normering | CE-C |
Reddingsvesten | Op aanvraag |
Lenspomp | Elektrisch en handbedienbaar |
Brandblusser | Losse brandblussers |
Overig | Een prima en solide gebouwd schip ! |
Informatie aanvraag
Vraag meer informatie over de Thomasz 41 AK Business Class